Terug
Blog Retargeting zal 60% minder effectief worden 13 augustus 2024 BigTech bedrijven als Meta en Google weten alles van de gebruiker, waardoor jij als e-commerce manager zeer gericht de juiste doelgroep kan bereiken. Door Privacy Wetgeving vanuit de EU waarbij de privacy rechten van de consument een belangrijke rol speelt, krijgen Meta en Google regels opgelegd. Binnenkort (Google heeft het al 4x uitgesteld) is het plaatsen van Third Party Pixels/Cookies verleden tijd waardoor de mogelijkheid om onbeperkt data te verwerven van bezoekers aan je webshop verleden tijd is.
Of het zeker is dat Third Party Cookies volledig gaan verdwijnen is nog maar de vraag. Google heeft eind juli dit jaar aangegeven bezig te zijn met een voorstel om de keuze tot het wel of niet tracken van Third Party Cookies bij de gebruiker neer te leggen. Vorig jaar kondigde Apple het ITP-beleid (Intelligent Tracking Prevention) aan, dat apps verplicht om toestemming te vragen voor het volgen van gegevens van gebruikers. Met name Meta, Facebook moet door dit beleid nieuwe tools en frameworks volledig opnieuw ontwikkelen en uitgebreid testen voordat ze ingezet gaan worden. Op zoek dus naar een andere bron van inkomsten die niet te maken heeft met de retargeting van iPhone gebruikers. Google Chrome zal daar ook aan moeten geloven. Uit de eerste tests van Google blijkt dat retargeting 60% minder effectief zal zijn, met een flinke omzetdaling tot gevolg. Wij vertellen je hoe jij zelf de touwen in handen neemt en bepaald welke data jij wel en niet doorstuurt aan Meta en Google.
Verzamel zelf de data via een First Party Cookie script. Deze data wordt naar jouw eigen server verzonden voordat je deze doorstuurt aan Meta of Google. Hierdoor draag jij zelf de verantwoordelijkheid over jouw klantdata. En hoe krom het ook klinkt; hoe meer data jij beschikbaar stelt aan Google ads en meta, hoe beter jouw ads presteren. Je bent klant bij Divide. Gefeliciteerd! Dat maakt het voor jou mogelijk om gebruik te maken van AdPage waarmee Divide onlangs de samenwerking is aangegaan. AdPage is een Tracking specialist en heeft een Server Side Tagging oplossing ontwikkeld die ervoor zorgt dat jij de overgang kan maken van Third Party naar First Party cookies. Op deze manier krijg jij tot 30% betere data tot je beschikking en bereid jij je voor op het cookie-loze tijdperk. Meer weten, meer informatie of een korte presentatie ontvangen? Stuur een berichtje naar verkoop@divide.nl of neem contact op met jouw account- of projectmanager.