Terug

Blog

Weborders afrekenen op de kassa POS

Divide.Connect verbindt de fysieke winkelkassa met de online webshop kassa. De oplossing is ontstaan vanuit de gedachte om verkoop te stimuleren die anders niet zou plaatsvinden, omdat een klant niet meer uitsluitend gaat winkelen bij de fysieke winkels. Is een artikel uitverkocht in de winkel, maar nog wel beschikbaar via de webshop (filialen / magazijnen / Stockbase)? De voordelen om de webshop geïntegreerd naar de winkelvloer te brengen door webshopzuilen of tablet assisted sales toe te passen gaan verder dan alleen nee-verkoop te minimaliseren.

Smeed het ijzer dan als het heet is door de klant de mogelijkheid te bieden om het artikel toch direct aan te schaffen via de webshop en af te rekenen aan de kassa in de winkel.

• Consumenten ervaren het gemak van de webshop
• Interfiliaalverkeer kan tot een minimum worden beperkt
• Focus ligt op de winkelvloer
• Winkelpersoneel ziet de webshop als kans in plaats van bedreiging

Hoe werkt het?
Divide.Connect voegt de betaaloptie ‘afrekenen aan kassa’ toe aan het check-out proces van de webshop. Zo kunnen winkelbezoekers online bestellingen snel en eenvoudig afrekenen aan de kassa. De webshop zal alleen in de fysieke winkelomgeving deze extra betaaloptie aanbieden. Zodra de consument of winkelpersoneel via de webshop in de winkel een bestelling via ‘afrekenen op de kassa’ plaatst verwijst de bedankpagina naar de fysieke winkelkassa. Via de fysieke winkelkassa kunnen bestellingen direct worden opgeroepen.

Divide.Connect sluit verdere administratieve en financiële handelingen uit rond instore webaankopen voor de retailorganisatie. De integratie van de ‘online’ webshop en de ‘offline’ fysieke winkel kanalen biedt nieuwe kansen, mits de kanalen op elkaar worden afgestemd. Divide.Connect is hét verbindende cross channel element!

Niels Schouten van Front Runner over Divide.Connect
'Door de webshop (tabled assisted sales) te integreren op de winkelvloer hebben we voor ons personeel een extra verkoop- en serivcetool gecreëerd om onze klanten te kunnen bedienen met een uitgebreider en dieper (web)assortiment. Door de koppeling van alle Front Runner filialen, magazijnen en Stockbase kunnen producten en maten worden bestelt welke niet fysiek aanwezig zijn in het filiaal maar wel binnen de organisatie / Stockbase - leverancier. Personeel speelt een crusiale rol rond het potentiële succes. Het online kanaal wordt nu echt als kans gezien in plaats van een eventuele bedreiging. Gebruiksvriendelijkheid van het Divide.Connect proces en de omzettoekenning voor de (fysieke)winkel spelen een belangrijke rol. Het succes van Divide.Connect in de praktijk vertaald zich terug naar een verlaging van interne bestellingen (65%!) en een conversiepercentage van meer dan 10% per winkel (IP Google Analytics o.b.v. filiaaldata). Klanten betalen aan de kassa en hebben de keuze de bestelling af te halen in de winkel, een afleveradres op te geven of de bestelling af te halen bij een PostNL afhaallocatie (PakjeGemak)'.

  

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.