Terug
Blog Verzendkosten inzetten om klantloyaliteit te stimuleren 24 april 2024 Verzendkosten zijn een veelbesproken onderwerp in e-commerce waar steeds meer bedrijven mee experimenteren. Deze bijkomende kosten kunnen een drempel vormen voor klanten bij het plaatsen van een online bestelling. Een interessante oplossing die hierop inspeelt is Premium-Select van Divide en tritonX.
Premium-Select Het concept is simpel: klanten betalen een eenmalige bijdrage aan verzendkosten en genieten vervolgens het hele jaar door van 'gratis' verzending. Met deze handige optie hoeft de klant zich geen zorgen te maken over een minimaal orderbedrag en bijkomende verzendkosten. Door deze voordelen wordt de klant aangemoedigd vaker een vervolg bestelling te doen. Het resultaat? Meer terugkerende loyale klanten. Hoe werkt het? Premium-Select wordt medemogelijk gemaakt door de Event-based rewarding en Loyalty status levels modules van tritonX. Via de Event-based rewarding module kan op basis van specifiek gedrag een bepaalde handeling worden uitgevoerd. Een klant kan een zogenaamd ‘Premium-Select’ artikel aanschaffen waardoor de klant direct ‘gratis verzenden voor een jaar’ krijgt en gebruik kan maken van persoonlijke aanbiedingen. Het profiel van de klant wordt via deze module direct verrijkt met een Loyalty status. Middels die Loyalty status weet de webshop of de klant recht heeft op de gratis verzending. Doordat er ook een datum wordt meegegeven aan deze Loyalty status kunnen er vervolgens ook automatische e-mails worden verstuurd, bijvoorbeeld: ‘jouw Premium-Select abonnement verloopt over 5 dagen’. Via de 'Extra Opties' functie van Divide kunnen klanten op de webshop vanuit zowel de 'Mijn Account' als de 'Check-out' omgeving het Premium-Select abonnement toevoegen. Na aanschaf wordt het voordeel direct toegepast op de webshop en wordt binnen XPRT de niet-pickbare-order op de juiste manier verwerkt. Ontdek de mogelijkheden Kortom, Premium-Select biedt aanzienlijke voordelen. Het stimuleert herhaalaankopen, zorgt voor kostenbesparing voor de klant en bevordert klantloyaliteit. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!