Terug
Blog Mix & Match module op de Divide webshops 10 november 2023 Prijsbeleid en bijbehorende acties en afprijzingen maken onlosmakelijk onderdeel uit van zowel on- als offline verkoop. Vaak is dit echter een uitdagende, foutgevoelige en tijdrovende klus, omdat op dit onderdeel de diverse kanalen niet goed genoeg met elkaar communiceren en kanalen apart beheerd moeten worden. Online kent daarnaast een brede variëteit aan promoties die doorgaans niet centraal vanuit ERP kunnen worden aangestuurd, met als gevolg dat dit manueel aan de kassa in de winkel moet worden toegepast. Denk aan stapel- of staffelkortingen.
In samenwerking met XPRT en tritonX zal Divide de Mix & Match module ontwikkelen. Divide maakt het hiermee mogelijk om binnen een ingewikkelde IT architectuur aanbiedingen te verzorgen vanuit één bron voor zowel winkel als e-commerce. De nieuwe Mix & Match module stelt retailers in staat om moeiteloos promoties centraal te creëren en te beheren vanuit één bron. Of het nu gaat om aanbiedingen, gratis artikelen bij aankoop van een ander artikel of stapelkorting, de Mix & Match Module biedt een geïntegreerde aanpak die zowel fysieke winkels als e-commerce omvat. Een belangrijk voordeel van de Mix & Match module naast centraal beheer is dat op de Point of Sale het systeem automatisch herkent of een artikel onderdeel uitmaakt van één of meerdere promoties, wat ervoor zorgt dat altijd de meest gunstige aanbieding voor de consument wordt gekozen.
Aanbiedingsvormen die worden ondersteund door de Mix & Match module X halen Y betalen 3 halen, 2 betalen (goedkoopste artikel gratis) 2 colberts voor €179,95; 3 shirts voor €99,95 2e artikel 50% korting Bij besteding van minimaal €100,- krijgt de klant 10% korting Stapelkorting 10% korting bij 1 artikel, 20% korting bij 2 artikelen, 30% bij 3 artikelen of meer 10% korting op 1e artikel, 20% op 2e artikel, 30% op 3e artikel of meerdere Gratis artikel Bij aankoop van een zonnebril, een brilkoord gratis Setprijs Aankoop voor 1 artikel uit selectie X + 1 artikel uit selectie Y (+1 artikel uit selectie Z) = € 179,95 De Mix & Match Module biedt een innovatieve oplossing voor retailers die hiermee een volgende stap zetten richting Unified Commerce. Op elke plek, op elk gewenst moment, dezelfde beleving voor de consument.
De Mix & Match module is nog in ontwikkeling en zal in 2024 beschikbaar komen. Nu al interesse, laat het ons weten.