Cache is een term die je regelmatig hoort vanuit Divide support. Maar wat is het nu echt? Het antwoord vind je in deze blog en nog belangrijker: je kunt nu zelf de cache vernieuwen!
Laten we bij het begin beginnen: wat is cache eigenlijk? Simpel gezegd is een cache een plek waar bestanden tijdelijk worden opgeslagen voor snelle toegang. Informatie kan op verschillende niveaus opgeslagen worden (“gecached worden”): je processor (CPU) heeft bijvoorbeeld een paar caches om informatie die veel gebruikt wordt op te slaan; de webshop die bezocht wordt kan de resultaten van (zware) database-bewerkingen opgeslagen hebben; je eigen browser (Safari, Google Chrome of Firefox bijvoorbeeld) kan webpagina’s en afbeeldingen opslaan.
Je kunt dit ook vergelijken met je eigen geheugen. Stel dat je niet zou onthouden hoe je je veters moet strikken, maar het elke keer moet opzoeken in een boek. Dat is natuurlijk totaal niet handig. Dus je leert het uit je hoofd, zodat je het snel kunt doen: de menselijke versie van een cache.
Binnen elke webshop wordt gebruik gemaakt van cache, zo ook in de webshops van Divide. In de regel wordt elke 65 minuten de cache volledig automatisch vervangen. Handig én efficiënt. Er zijn momenten dat je niet 65 minuten wilt wachten.
Een paar voorbeelden:
1. Help, mijn producten uit de folder moeten snel online.
2. Oh nee, ik ben vergeten de producten in de aanbieding te zetten.
3. Oeps, mijn collega heeft de verkeerde banner live gezet.
4. Er moet direct een pagina online.
Goed nieuws! Via Enhancement hebben wij hier een mooie oplossing voor ontwikkeld. Namelijk zelf eenvoudig de cache vernieuwen! Via Divide.NOW kunnen banners, pagina’s en producten handmatig vernieuwd worden. De techniek voor het volledig automatisch vernieuwen van de cache blijft ongewijzigd.
Lees meer over andere vernieuwingen binnen Enhancement via www.divide.nl/enhancement.
Wil je gratis toegang, vraag dit dan aan via onze Customer Support afdeling.