Terug
Blog Referentiecase tritonX & Divide - Geisha 8 maart 2023 Het Nederlandse damesmodemerk Geisha ontwerpt met veel passie creatieve en kleurrijke collecties voor de hedendaagse vrouw die houdt van mode en trendvolgend is. Naast het produceren van damesmode is Geisha ook actief met een eigen b2c e-commerce omgeving.
Uitdaging ‘Naast wholesaler zijn we met de start van een eigen verkooppunt (webshop) ook retailer geworden. De webshop is naast een verkoopkanaal ook één van de communicatiekanalen van Geisha. Omdat Geisha zelf geen beschikking had over gedetailleerde klantgegevens moesten deze verkregen worden van (potentiële) klanten die bereid waren om gegevens met Geisha te delen. En Geisha wilde op haar beurt weer zo veel mogelijk leren van haar klanten en het gedrag van deze klanten in kaart brengen. Vanaf het moment van livegang van de webshop was het een logische stap om gebruik te maken van een Customer Data Platform zodat Geisha direct datahistorie kon opbouwen. Hierdoor kunnen we nu door o.a. gebruik te maken van RFM de retentiewaarde van een klant beïnvloeden met marketingcampagnes’, aldus Mariska van der Burg (E-commerce manager Geisha).
Waarom tritonX Sinds 2020 wordt tritonX bij Geisha ingezet om de CLV (Customer Lifetime Value) te verhogen. ‘Alle consumentendata wordt binnen tritonX opgeslagen. Des te beter de kwaliteit van deze data is des te beter we onze consumenten kunnen benaderen met een uitstekende customer service en relevante (persoonlijke) marketingacties. Geisha biedt haar klanten op de eerste plaats een stijlvolle vrouwelijke en herkenbare collectie. Op de tweede plaats vinden we de klant belangrijk en waarderen we haar binding met het merk. Daarom noemen we iedere klant die haar gegevens met Geisha deelt een Geisha member die binnen haar eigen accountomgeving relevante aanbiedingen van ons ontvangt. Geisha informeert haar hierover met geautomatiseerde e-mailcampagnes op basis van klantsegmenten die we hebben bepaald met de RFM (Recency Frequency Monetary) oplossing van tritonX.
'ritonX is voor ons een waardevolle tool die ons ondersteunt in het optimaliseren van het contact met de consument’ aldus Mariska van der Burg.
Samenwerking partners Om tritonX optimaal toe te passen vindt er een samenwerking plaats met partners. De betrokken partners in deze case zijn: ERP - Kassasysteem: ACA XPRT E-commerce: Divide ESP: Copernica Online marketing bureau: Tailor Digital