Terug
Blog Referentiecase tritonX & Divide - The Stone 22 juli 2022 Met ruim 50 The Stone kledingwinkels en een succesvolle webshop is The Stone één van de grootste multibrand retailers van Nederland. The Stone is 25 jaar geleden gestart met een winkel in Delft en is nog altijd even vooruitstrevend en ambitieus. De winkels van The Stone kenmerken zich door een breed assortiment dameskleding en herenkleding met meer dan 40 merken zoals Airforce , PME Legend , Geisha en My Jewellery .
The Stone schakelde in 2016 als een van de eerste fashion retailers over op de mogelijkheden van tritonX. Het loste direct veel klantdata gerelateerde vraagstukken op. Data, analyse en segmentatie kon over de kanalen heen, fysiek en/of online, omnichannel worden aangestuurd. Dit leverde direct toegevoegde waarde op in onder andere conversie en tijdsbesteding. Anno 2022 verzamelt tritonX nog steeds klantinformatie vanuit fysieke en online touchpoints en structureert deze in de cloud. Copernica ESP software, Belco klantenservice software en Squeezely (personalisatietoepassingen) raadplegen realtime tritonX waardoor consumentendata altijd actueel is. Binnen de strategische samenwerking levert The Stone input aan productontwikkeling, zo is mede Loyalty 3.0 ontstaan. Waar het toepassen van gamification binnen het loyaltyprogramma van The Stone een directe (significante) verhoging van de klantloyaliteit liet zien.
Samenwerking partners Om tritonX optimaal toe te passen vindt er een samenwerking plaats met partners.
De betrokken partners in deze case zijn ERP – Kassasysteem: ACA XPRT E-commerce: Divide Klantenservice tool: Belco ESP: Copernica Online marketing bureau: Multiply