Terug

Blog

Personal Shopping

Ook in deze uitdagende tijden helpen retailers haar klanten graag in de winkels op RIVM afgestemde richtlijnen. In het blogitem 'Haal juist nu alles uit je marketing door de inzet van tritonX' gaven we inzichten hoe je door middel van een Customer Data Platform klanten gericht met persoonlijke prijzen en actiecoupons kunt activeren. Niets gaat boven persoonlijke service en kennis van specialisten. Onderstaande praktijkvoorbeelden geven inzichten hoe je klanten online kunt benaderen voor een persoonlijke afspraak in een fysieke winkel. Voor een persoonlijk winkelmoment.

vDal mannenmode
Van Dal mannenmode is al meer dan 65 jaar een gevestigde naam op het gebied van mannenmode in het middensegment. De 33 winkels van Van Dal zijn te vinden op goed bereikbare locaties aan de rand van het stadscentrum of daar net buiten. De webshop is een (verkopend) servicekanaal ter ondersteuning van de winkels die ook succesvol wordt toegepast op de winkelvloer door middel van de Digitale Sales Assistent. 

Van Dal mannenmode is een nieuw initiatief begonnen onder de naam winkelenopafspraak.nl/vdal, per direct is het mogelijk om als consument een afspraak te maken op een door Van Dal vooraf vastgelegd rooster afhankelijk van openingstijden en verkoopcapaciteit. Klanten kunnen volledig geautomatiseerd een afspraak maken op een beschikbare datum en tijd met automatische bevestiging en herennering per e-mail en/of sms. Klanten worden geselecteerd uit het Customer Data Platform tritonX en benaderd per e-mail. Vervolgens is er eenvoudig en snel online door de klant een afspraak in te plannen voor een persoonlijk winkelmoment. In de eerste week was dit een groot succes met direct 140 afspraken van 30 minuten of een uur verspreid over enkele dagen en 33 winkels! In de praktijk merkt Van Dal dat klanten specifiek komen om te kopen en dat de bon bedragen beduidend hoger zijn dan normaliter.

Vooral voor winkelketens die in de huidige omstandigheden volledig dicht zijn zou dit een mogelijkheid kunnen bieden om stapsgewijs weer opnieuw de deuren te openen. Zowel onder klanten als winkelpersoneel geeft dit een veilig en vertrouwd gevoel waar klanten binnen de richtlijnen van het RIVM toch hun vertrouwde winkelmoment kunnen beleven en waar winkel personeel onder prettige omstandigheden gewoon hun werk kunnen uitoefenen wat weer een positief effect heeft op de omzet.





The Society Shop
Winkelen op afspraak, toegepast bij The Society Shop. Hoe? Bekijk onderstaande YouTube video;

The Society Shop maakt ook gebruik van een planningstool, waar consumenten stapsgewijs en gebruiksvriendelijk worden begeleidt in het maken van een persoonlijke winkelafspraak;



Van Tilburg Mode | Modebox op maat
Vanaf 6 april opent Van Tilburg haar deuren weer met aangepaste openingstijden. Met het initiatief van de modebox op maat werden klanten voorzien van een nieuwe outfit! Zie hoe Van Tilburg de modebox op maat inzette via onderstaande YouTube Video;




Wij werken door
Bij Divide werken we (online) met het gehele team door. Onze processen en systemen zijn volledig ingericht op het mobiel en op afstand werken. Onze dienstverlening kan op die manier blijven doorgaan. Mocht je overigens zelf ondersteuning wensen op het gebied digitaal samenwerken zoals bovenstaande initiatieven, laat het je accountmanager weten. Wij helpen je graag verder.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.