Terug

Blog

Haal juist nu alles uit je marketing door de inzet van tritonX

De markt is momenteel volop aan het “experimenteren” met het genereren van omzet. Van personal shopping initiatieven om winkelbezoek te genereren tot het (online) afprijzen van de collecties. Voorbereidingen zijn niet altijd te treffen maar wat we nu zien is dat het (snel) kunnen putten uit klantdata zeer waardevol is. Veel van onze klanten werken met het Customer Data Platform van tritonX. 

tritonX is gekoppeld aan de webshop en aan de winkelkassa's. Daar komen de (omnichannel) klanten samen. Vanuit tritonX zijn klanten te segmenteren en te activeren, naast gerichte campagnes ook door extra presentjes en privileges. Met Personal Pricing en Coupons zijn deze presentjes en privileges in de winkel en/of webshop onder jouw klanten in te zetten. De modules worden in de afgelopen weken zeer intensief gebruikt om consumenten gericht te activeren. 

Segmenteren

In tritonX kun je klantsegmenten maken op basis van diverse kenmerken, zoals de aankoopgeschiedenis van klanten in de winkel(s) en online. Zo zijn er tal van verschillende combinaties te maken met opgebouwde klantdata. Freek laat in de onderstaande video praktijkvoorbeelden van de opbouw en selecties van segmenten zien. Die tot hogere conversies hebben geleid. Fris je kennis op met onderstaande video! De video is direct te bekijken op YouTube.

Werk je niet met een Customer Data Platform? Dan kun je met klantdata uit de ERP -en webshop omgeving ook een aantal selecties maken, doe je voordeel met de voorbeelden die worden gegeven.



Personal Pricing en Coupons 

De nieuwe manier van loyalty is gebaseerd op presentjes en privileges. Meer doen voor vaste klanten, nieuwe klantgroepen bedienen door speciale voorwaarden te creëren of zijn er verenigingen waar andere prijzen voor gelden op bepaalde productgroepen? Bied (tijdelijk) speciale prijzen aan voor een specifieke klant of klantgroepen, fysiek en online. Persoonlijke prijzen bieden is uit te breiden met persoonsgebonden coupons. Leer meer over het toepassen en instellen van Personal Pricing en Coupons in deze video. 

Personal Pricing 
Personal Pricing wordt voor de consument zichtbaar op het moment dat ze inloggen op de webshop of zich kenbaar maken aan de kassa in de winkel (klantregistratie). Wanneer een consument voldoet aan door jou opgestelde voorwaarde wordt een persoonlijk voordeel zoals een korting op een productgroep zichtbaar. Zie onderstaande praktijkvoorbeeld (groen omkaderd);


Coupons
Coupons werken ook persoonsgebonden en zijn eenmalig zowel online en/of in de fysieke winkel toe te passen. Zie onderstaande praktijkvoorbeeld waar een coupon in de winkelwagen wordt aangeboden;


Aan de slag!
Neem contact op met je account manager of contact ons via het contactformulier. Bij Divide werken we (online) met het gehele team door. Onze processen en systemen zijn volledig ingericht op het mobiel en op afstand werken. Onze dienstverlening kan op die manier blijven doorgaan. Mocht je overigens zelf ondersteuning wensen op het gebied digitaal samenwerken middels bijv. Teams of Google Hangouts, laat het je accountmanager weten. Wij helpen je graag verder.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.