Terug

Blog

Stem mee op de omnichannel ontwikkelagenda

De snelle ontwikkelingen in het (omnichannel) retaillandschap maken dat wij als Divide veel onderwerpen op de ontwikkelagenda hebben staan. De onderwerpen worden bepaald op basis van (toekomstige) marktontwikkelingen en op basis van specifieke input van onze fashion retailklanten.

Omnichannel IT-architectuur
De ontwikkelingen waar geen enkele fashion retailer met fysieke winkel(s) en een e-commerce strategie omheen kunnen staan centraal in onze door ontwikkel capaciteitstoewijzing. Welke fashion retailer heeft mobiele usability, instore e-commerce of efficiënt voorraad- en ordermanagement niet centraal staan? Uitgangspunt is een toekomstbestendige IT-architectuur roadmap die op korte en lange flexibel kan inspelen op de dynamiek van de markt, waarbij nieuwe businessmodellen worden ondersteund en de consument centraal wordt gesteld.

Door de volwassenheid van e-commerce binnen de fashion retail is sterke, bedrijfszekere IT ontstaan waar de rol van het e-commerce platform, de financiële en logistieke processen van het ERP en de inzet van een Customer Data Platform zijn bepaald. De invulling om vervolgens de customer journey zo naadloos en gepersonaliseerd mogelijk te maken in deze vorm zijn eindeloos. Het kenmerkt zich dan ook door de diversiteit aan klantvragen en wensen die we ontvangen. Verzoeken die (nog) niet reeds tot onze standaard mogelijkheden c.q. functionaliteiten behoren, behandelen we in een wekelijks ‘klantwensen’ overleg. We classificeren hier ideeën en initiatieven op basis van drie categorieën:

•Roadmap development: generieke doorontwikkeling voor de fashion retail;
•Klantgericht ontwikkelen: klantvragen die breder ingezet zouden kunnen worden;
•Maatwerk: waarbij de ontwikkeling voor slechts één klant betreft.

Inspraak ontwikkelroadmap
Fashion retailers die via Omnichannel Business Development budget de doorontwikkeling borgen bieden we inspraak. Om de toetsing van interesse efficiënter te meten hebben we een software stemmingstool geïntroduceerd. Wanneer wij in overleg vinden dat een klantvraag of idee interessant genoeg is om bij meer klanten te toetsen op meerwaarde, zal deze via de portal beschikbaar worden gesteld om op te kunnen stemmen. Het grote voordeel hiervan is dat we gezamenlijk bepalen of een idee van meerwaarde is en daarmee door middel van het aantal stemmen als meer of minder belangrijk kan worden gekenmerkt.

Ideeën worden ter toetsing aan de hand van de volgende punten opgesomd in de stemmingstool:
-Korte beschrijving van het idee; ‘wat gaat het doen’;
-Verwachte kosten/ontwikkeltijd;
-Een einddatum voor het stemmen;
-Eventuele systeemvereisten.

E-commerce managers krijgen een persoonlijke inlog om hun stem te geven aan interessante ideeën en zien welke onderdelen trending zijn onder andere e-commerce managers. 

Praktijkvoorbeeld

Stem jij ook mee?
De fashion retail wordt gedreven door digitale innovaties. Alle nieuwe ideeën hebben nut omdat ze als doel hebben nieuwe omzet mogelijk te maken, bestaande klanten loyaler te maken of juist nieuwe klanten aan te trekken. De stemmingstool maakt de klantgerichte ontwikkeling transparanter en efficiënter. Denk en stem jij ook mee? Contact je account manager over de stemmodule!

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.