Divide en e-mailmarketing software provider Copernica hebben een langdurige strategische partnership. Al meerdere retailers hebben de voordelen hiervan ondervonden.
Divide ondersteunt fashion retail organisaties met fysieke winkels stap voor stap bij de transformatie en integratie van digitale- en fysieke kanalen. De stap naar effectieve en efficiënte e-mailmarketing is een belangrijk onderdeel hiervan. Uit een marktonderzoek door onze partner
Tailor Digital is gebleken dat ongeveer 20% van de directe opbrengsten onder fashion retailers vanuit e-mail komt. De traffic en omzet vanuit e-mail staat wel onder druk. Dit heeft enerzijds te maken met een verandering in het meten, maar ook met de striktere richtlijnen die Internet Service Providers hanteren. Het is daardoor belangrijker dan ooit om bezig te zijn met de reputatie op het domein.
Door het partnership tussen
Copernica, Tailor Digital en Divide gekoppeld aan het Customer Data Platform van
tritonX kunnen gezamenlijke klanten hun eigen klantcontact optimaliseren met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes die opgezet worden op basis van data en klik- en koopgedrag.
Vanuit de Unified commerce architectuur wordt Copernica gekoppeld aan tritonX om zowel online en offline klanten te benaderen met gepersonaliseerde e-mails. Doel van de samenwerking met Copernica is de conversie en loyaliteit te verhogen.
Onder andere Epplejeck, Van Uffelen Mode, Smit Mode en Jola Mode maken reeds gebruik van de interfaces tussen Divide, Copernica en tritonX.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met je accountmanager.