Terug

Blog

Instore e-commerce met app-technologie

De Digitale Sales Assistent is een mobielvriendelijke instore (e-commerce) oplossing die tal van verkoopondersteunende klant- en artikeldata veilig en snel naar de medewerkers op de winkelvloer brengt. Ondersteund aan de Digitale Sales Assistent is de Divide.IQ app, te downloaden in de app stores (Apple & Google Play), waarmee handige extra functies beschikbaar komen zoals het scannen van barcodes en ontvangen van push notificaties. Lees meer over de Divide.IQ app.

Divide.IQ - Barcode scannen

Snel(ler) een artikel opzoeken door de barcode te scannen? De werking is simpel voor winkelpersoneel met de Divide.IQ app. Na kiezen voor “Scan Barcode” in het menu van de instore webshop opent de camera en hoef je de smartphone of tablet alleen nog maar op de artikelkaart met barcode te richten. Het artikel wordt direct opgeroepen in de (instore) webshop.


Snel resultaat!
Niets is vervelender dan een klant “Nee” te moeten verkopen of meerdere systemen te moeten raadplegen om inzicht te krijgen in de voorraadbeschikbaarheid van een artikel. Digitale Sales Assistent geeft inzichten in artikelgegevens en beschikbaarheid. Waar bevindt een artikel zich; in de eigen winkel, één van de andere filialen of in het magazijn? Met de integratie van diensten als Stockbase kunnen medewerkers zelfs voorraad inzien en direct voor de klant bestellen die enkel nog bij de leverancier op voorraad ligt. Als het gewenste artikel voorradig is kan direct een klantbestelling worden geplaatst via de instore e-commerce laag van de DSA. Op de fysieke winkelkassa kunnen bestellingen vervolgens worden opgeroepen en afgerekend.

     

Divide.IQ - Berichtgeving

Belangrijke taken en business updates kunnen door middel van pushberichten worden gedeeld met (winkel)personeel. De app heeft een notificatieservice welke het mogelijk maakt om pushberichten naar de gebruiker te sturen. Deze service maakt het mogelijk om als beheerder (rechten) een vrije tekstuele melding naar de app gebruikers of gebruikersgroepen te sturen. Welke als pushbericht op het scherm van de gebruiker zal verschijnen (vergelijkbaar met een sms of WhatsApp bericht).

Divide.IQ - Tijdlijn

Facebook introduceerde als eerste een zogenoemde tijdlijn. Via de Facebook profielpagina vertelde je nog makkelijker jouw levensverhaal. De tijdlijn is kort gezegd een chronologische verzameling van (korte) berichtgevingen, verzien van een titel, tekst en foto/video . Voeg hoogtepunten, levensgebeurtenissen, berichten en foto’s van de retailorganisatie toe en al jouw collage groepsleden zijn op de hoogte. 



Meer informatie over de Digitale Sales Assistent en de Divide.IQ app? Neem contact op met Divide

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.