Terug
Blog Check-out optimalisatie 13 september 2018 Je kent het waarschijnlijk wel. Je besluit een online aankoop te doen en loopt er in het check-out proces tegen aan dat het e-mailadres reeds bekend is.
Zie onderstaande praktijkvoorbeeld;
Doorgaan zonder in te moeten loggen
Niet elke consument is gehecht aan een loyalty programma of vindt de handelingen om een nieuw wachtwoord aan te maken too much om vervolgens de aankoop uit te stellen of zelfs niet meer te doen. Met de keuzemogelijkheid ‘Doorgaan zonder in te loggen’ wordt de kans op een herhaalaankoop groter.
Bieden van keuzes, e-mailadres bekend? Inloggen óf Doorgaan zonder in te loggen;
De mogelijkheid is er om een teksttoevoeging mee te geven. Hier kan worden gewezen op de voordelen van een aankoop op een geregistreerd account te doen. Aankopen welke geplaatst worden via ‘Doorgaan zonder in te loggen’ worden niet onder een klantnummer geregistreerd.
Meer informatie over deze of andere best practice toepassingen om het check-out proces te optimaliseren?
Neem contact op met Divide