Terug
Blog CBS; multi-channel retailer 29% online groei 4 juni 2018 Uit cijfers van het CBS blijkt dat retailers welke online en offline actief zijn een online groei hebben doorgemaakt van bijna 30% in vergelijking met het eerste kwartaal van 2017. De retailsector is in transitie door veranderingen in consumentengedrag, demografie, concurrentie en technologie. Vast staat dat de online bestedingen veel harder groeien dan de bestedingen in de fysieke winkels. Structurele trends zijn de fase van ‘strategische optie’ al lang voorbij. Wat zijn de structurele veranderingen voor de fashion retail?
Actief inspelen op veranderingen door te blijven innoveren is makkelijker gezegd dan gedaan. Ontwikkelingen rond het online aandeel op gebied van verticale integratie, Big data, omnichannel en samenwerking staan echter vast en zijn belangrijke pijlers.
Omnichannel integratie en Big Data De consument wordt steeds kritischer, heeft minder tijd en wil meer keuze kunnen hebben, 24/7. De ontwikkelingen vragen van bedrijven dat ze creatief omgaan met de mogelijkheden van nieuwe technologie. Het in kaart kunnen brengen van fysieke en online consumentengedrag staat hier in centraal.
Lees meer over
het voorspellen van (toekomstige) klantwensen Samenwerking Een groot voordeel van samenwerking is dat de zelfstandigheid in stand blijft terwijl verschillende strategische doelen bereikt kunnen worden. Daarbij worden de risico’s van andere groeistrategieën vermeden. Om samenwerkingen met leveranciers en platformen op te starten vormt de technologie niet meer een drempel, eerder een keuze.
Lees meer over
Platform integratie (Amazon, Bol.com, Zalando, ToBeDressed)
Lees meer over
het verbinden van retailers en leveranciers (merken) als ketenpartners met elkaar.