Terug
Blog Nieuwe inzichten door GTM Datalayer implementatie 8 januari 2018 Het in kaart brengen van de customer journey over alle kanalen heen staat hoog in het vaandel bij fashion retailers. We brengen het online en offline (koop)gedrag samen binnen een omnichannel architectuur en zetten tracking tools, gebruikerstesten en A/B testen in om verbetermogelijkheden te statistisch te onderbouwen. De datalayer implementatie helpt online marketeers met het meten en optimaliseren van websites en marketingcampagnes. Lees meer over GTM datalayers;
Voor het verzamelen van data heb je tags nodig die het bezoek, gedrag en online (AdWords) campagnes kunnen meten. Door de Google Tag Manager (GTM) implementatie uit te breiden met datalayers creëer je meer inzichten. Een datalayer is een object (JavaScript) dat dynamische data verzamelt en doorstuurt naar Google Tag Manager. De datalayer zorgt ervoor dat Google Tag Manager alle informatie op één plek vindt in plaats van verspreid over de hele pagina. De gegevens uit de data layer kunnen vervolgens als variabelen worden opgeslagen in de Google Tag Manager en worden ingezet in tags en triggers in Google Tag Manager.
Waar ze kunnen worden toepast binnen analyses en rapportvormen
ProductView en ProductClick (Detail en Overzicht) AddToCart Purchase PriceLabels Page SearchResults User Error